Google Analytics
Google Analytics är ett mätverktyg, en kod man sätter in på sin hemsida. Denna koden i sig samlar in all möjlig data från alla som besöker din hemsida och är en grundförutsätning för att förbättra hemsidans användarvänlighet och öka antalet konverteringar.
Läs merBetald trafik
PPC/ sponsrade länkar/ Google Adwords, kärt barn ar många namn. Lika många namn på detta område så finns det lika många olika sätt att göra det. Sponsrade länkar är kortfattat betalda länkar till din webbplats och vanligtvis hittar man dessa länkarna på sökmotorer som Google.
Läs merSEO
SEO står för "Search Engine Optimization" eller på svenska sökmotoroptimering. Vad detta egentligen innebär är hur välanpassad din hemsida är efter hur sökmotorns algoritmer är inställda. En välanpassad hemsida kommer ranka högt upp på sökmotorn.
Läs merNyhetsbrev
Nyhetsbrev är en en otroligt viktig kanal framförallt i syfte att göra remarketing (marknadsföring mot varma kunder) och det bästa är det är kostnadsfritt. Nyetsbrev är det ultimata verktyget för bearbeta kunder både nya som gamla.
Läs merSociala medier
Företagets profilering som sker på nätet är inte bara hur hemsidan upplevs och är byggd utan också kommunkationen i sociala medier.
Frågor som:
Vilka sociala medier ska vi använda?
Vad ska vi posta?
Hur ofta ska vi posta?
Frågor som dessa bör man ställa sig själv innan arbetet i sociala medier påbörjas.
Läs mer